voor
Je zoekopdracht heeft helaas geen resultaten opgeleverd
Met zijn brede ervaring in grafische vormgeving én het onderwijs, weet LOI-docent Mark Nijenhuis als geen ander hoe hij zijn studenten kan inspireren. Bijvoorbeeld tijdens een les Storytelling en beleving, waar hij graag praktisch aan de slag gaat.
”Ik houd heel erg van de dialoog, mensen op elkaar laten reageren. Dan leg ik bijvoorbeeld een case voor, waarbij de studenten een aantal ideeën moeten bedenken die we vervolgens samen bespreken. Het allerleukst vind ik het als studenten dan ook echt iets praktisch kunnen doen, bijvoorbeeld iets schetsen of tekenen.”
”Studenten kunnen elkaar echt versterken tijdens een lesdag. Bij de les Storytelling en beleving kwam alles bij elkaar! Ik kende deze groep al een beetje, dus ik wist ongeveer wat de groepsdynamiek was. Dan ga je nadenken: ‘wat zou je kunnen bedenken om een wauw-effect te krijgen bij de studenten? Ik heb er toen voor gekozen om ze een script te laten maken dat laat zien wat de meerwaarde is van klassikaal studeren bij de LOI.”
”Om de opdracht af te trappen heb ik eerst wat input gegeven. We zijn het erover gaan hebben en op basis daarvan hebben studenten een storyboard gemaakt. Ik kijk dan mee, geef feedback, uitleg en tips om bepaalde technieken te verwerken. Zo komt de lesstof dus terug in de opdracht. Vervolgens zijn we gaan filmen. De energie tussen de studenten was zo leuk, iedereen was razend enthousiast! We hebben zelfs nog tot zes uur zitten monteren om de laatste dingetjes af te ronden en de muziek (van de docent zelf! red. ) eronder te zetten. Ik denk dat deze les me altijd bij zal blijven als de leukste les ooit!”
Benieuwd naar het resultaat? Bekijk de video hier.
”Deze opdracht laat goed zien waar het in de module Storytelling en beleving om draait. Studenten leren een authentiek verhaal vertellen rondom een merk of product. Een verhaal dat aanspreekt bij de doelgroep. En dat heeft alles te maken met de beleving. We leven heel sterk in een belevingscultuur. We kopen een product niet meer ‘omdat het witter dan wit wast’, maar omdat het past bij onze levensstijl of onze kijk op de wereld. Studenten leren hierover nadenken en een mediaconcept neerzetten dat resoneert en een bepaald gevoel oproept bij de doelgroep.”
”Een tip voor toekomstige studenten? Zorg dat je voor jezelf een duidelijk doel hebt bij deze opleiding en het liefst ook een praktische case. Vraag jezelf af: wat kan ik met deze opleiding doen in mijn werk, wat voor campagne zou ik neer willen zetten voor de organisatie waar je werkt of je eigen bedrijf Als jij goed weet waarvoor je het wilt gaan toepassen, ga je heel doelgericht aan de slag!”
> Lees hier alles over het HBO-programma Storytelling en beleving