HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia

  • Flexibel studeren
  • Je docent is 24/7 bereikbaar
Beoordeling LOI:
 
 
 

Normaal € 279,-

€ 223,20

Beoordeling LOI:
 
 
 

HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia

  • Nu starten = snel een waardevol diploma.
  • Begeleiding door professionals.
  • Inclusief vakliteratuur, geen extra kosten.
  • Geen vooropleiding vereist.
Studiemethode

Tijdelijk 20% korting

Normaal € 279,-

€ 223,20 p/m

Meer informatie

Kostenoverzicht

Betaal ineens of per jaar en ontvang 0 euro korting!

Betaal ineens of per jaar en ontvang 80 euro korting!

De getoonde kosten zijn inclusief:

  • Les- of collegegeld
  • Lesmateriaal
  • Eénmalig inschrijfgeld

Kostenberekening per

Collegegeld 12 x € 279,-

20 procent korting kort HBO - 12 x € 55,80

Inschrijfgeld* € 75,-

Te betalen per maand € 223,20

Collegegeld per jaar € 3.348,-

Korting per jaar - € 669,60

Inschrijfgeld* € 75,-

Korting jaarbetaling - € 80,35

Te betalen 1e jaar (incl. korting) € 2.673,05

Collegegeld € 3.348,-

20 procent korting kort HBO - € 669,60

Inschrijfgeld* € 75,-

Korting betaling ineens - € 80,35

Totaal te betalen (incl. korting) € 2.673,05

* Te voldoen in de eerste termijn

Ik wil mij direct inschrijven

Algemene informatie

In het kort
Collegegeld thuisstudie
12 x € 223,20 (€ 279,00) 20% korting
Studieduur
12 maanden
Type
Kort HBO-programma
Diploma
HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia
Onderdeel uit
HBO-bachelor Communication and multimedia design (CMD)

Marketingcommunicatie speelt een belangrijke rol in de wijze waarop bedrijven zich naar buiten toe presenteren en zich onderscheiden van de concurrentie. Marketingcommunicatie kan zelfs bepalend zijn voor winst of verlies van een organisatie. Het HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia leert je hoe media strategisch kan worden ingezet bij organisatie- en productmarketing.

De opleiding bestaat uit een centrale module Mediastrategie, aangevuld met minimaal één keuzemodule. Door zelf de opleiding samen te stellen, bepaal je in welke aspecten je je extra wilt bekwamen en in welke richting je je specialiseert. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een module over user research, storytelling of brand design.

De opleiding is sterk praktijkgericht. Je doet de benodigde kennis op en past deze meteen toe in uitdagende opdrachten. Daarbij krijg je begeleiding van professionals met veel ervaring in de praktijk.

Daarom kies je voor het HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia

  • In korte tijd aantoonbare kennis op HBO-niveau.
  • Nu starten = snel een waardevol diploma op zak.
  • Inclusief alle benodigde vakliteratuur, geen extra kosten.
  • Flexibel keuzeprogramma, bepaal zelf wat je leert.
  • Begeleiding door professionals met veel ervaring in de praktijk.
  • Geen vooropleiding vereist.
  • Biedt mogelijkheid tot vrijstelling bij de volledige bacheloropleiding CMD.
Wat is een kort HBO-programma?

Wil je wel kennis op HBO-niveau opdoen, maar geen vierjarige opleiding volgen? Dan is een kort HBO-programma de ideale keuze. In korte tijd verdiep je je gericht in een onderwerp en behaal je een waardevol diploma.

Een kort HBO-programma bestaat uit één of meerdere modules uit een volledige bacheloropleiding. Je profiteert dan ook van dezelfde kwaliteit. En wil je later alsnog de bachelor volgen? Dan kun je het diploma inbrengen om vrijstelling aan te vragen voor de inhoudelijk overeenkomende module(s).

Doelgroep en toelating

Doelgroep en beroep

het HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia is bestemd voor iedereen die zich in zijn functie bezig houdt of wil houden met het ontwikkelen van mediastrategieën en (marketing)communicatie. Bijvoorbeeld voor (aankomend) marketingmedewerkers of -specialisten bij een middelgroot tot groot bedrijf of voor medewerkers van media- of reclamebureaus.

Vooropleiding

Voor toelating tot dit korte HBO-programma is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is HAVO-/MBO-niveau gewenst.

De opleiding

Inhoud van het HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia

De opleiding bestaat uit een centrale module Mediastrategie, aangevuld met minimaal één keuzemodule. Zo verdiep je je bijvoorbeeld in brand design, storytelling, user research, mensgericht ontwerpen, identiteit en imago of in online marketing en adverteren. Ideaal, zo volg je alleen de modules die jij interessant vindt en waarin in je je wilt specialiseren.

Meer over de inhoud

De opleiding bestaat uit de centrale module Mediastrategie en minimaal één van de onderstaande keuzemodules.

Mediastrategie

Deze module gaat uitgebreid in op het ontwikkelen van een mediastrategie. Je leert een strategie schrijven, beoordelen en effectief uitvoeren binnen het gestelde marketingcommunicatieplan. Onderwerpen zijn o.a. technieken en componenten van een mediastrategie, mediadoelstellingen, de samenhang tussen mediastrategie en organisatiedoelstellingen, mediatypen, succes- en risicofactoren, het opstellen van een ontwikkeltraject, planning en kosten.

Keuzemodules:

User research

Je leert hoe onderzoek kan worden ingezet om het gedrag, de houdingen en de doelen van gebruikers te achterhalen. Belangrijke informatie bij het ontwikkelen en verbeteren van digitale media en applicaties! Je leert de belangrijkste methoden en technieken kennen én toepassen. Ook leer je rapporteren over de resultaten en deze te vertalen naar meer concrete vormen zoals persona’s en scenario’s.

Storytelling en beleving

De module Storytelling en beleving leert je storytellingtechnieken inzetten om je marketing- of communicatieboodschap beter over te brengen. Onderwerpen die aan de orde komen zijn: hoe vertel je een verhaal, moderne storytelling, het ondergaan van storytelling, productiemiddelen, toepassingen en praktijkvaardigheden.

Marketingcommunicatie

In deze module maak je kennis met de verschillende vormen van marketingcommunicatie, zoals sponsoring, reclame en social media. Je leert hoe je op basis van een marketingplan een marketingcommunicatieplan opstelt. Hierbij formuleer je SMART-communicatiedoelen en stel je een planmatige aanpak voor de marketingcommunicatie op. Tot slot gaat de module in op het onderscheiden en verwoorden van unieke verkoop- en aankoopargumenten, het segmenteren van de doelgroep en het positioneren van een merk, product of dienst.

Brand design & management

Merken als CocaCola, Apple en MacDonald’s zijn wereldberoemd. In deze module leer je hoe een dergelijk sterk merk wordt ontwikkeld. Je doet vaardigheden op in het ontwerpen van een merk, het meten van een succes van een merk en het toepassen van merken in jouw mediaproducten.  

In de module komen drie gangbare modellen aan bod: Merk-Wijzer, het Brand-BASICS-model en het Customer brand journey-model. Ook besteedt de module uitgebreid aandacht aan het analyseren van merken, het relateren hiervan aan het gevoerde merkbeleid en het doen van voorstellen om wijzigingen in de branding van een merk aan te brengen. Ook is er aandacht voor de rol van gesprekspartner voor merkverantwoordelijken in organisaties.

Online marketing en adverteren

In deze module maak je kennis met de verschillende mogelijkheden die je online hebt om een organisatie, product of dienst onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Je leert over de verschillende fasen van de klantreis, het verschil tussen organische en betaalde marketing, de mogelijkheden van social media en en de inzet van retargeting. Ook leer je hoe je deze effectief inzet en het effect meet.

Na het volgen van deze module kun je bedrijven adviseren over hun online marketing en weet je welke factoren bijdragen aan het succes van online marketing en advertenties

Identiteit en imago

Je leert in deze module een analyse uitvoeren m.b.t. de identiteit en het imago van een organisatie en een basis voor het gewenste imago creëren door middel van een sustainable corporate story. Ook leer je identiteit en imago strategisch en tactisch beïnvloeden met behulp van modellen en technieken zoals de gap-analyse, het linkage-model van Grunig en Hunt en het 7-stappenplan van Van Riel.

Mensgericht ontwerpen en testen

Tijdens de module Mensgericht ontwerpen en testen ontdek je hoe mediaproducten steeds beter uitgediept en geoptimaliseerd kunnen worden. Door verschillende fases (ontwerpen, testen en verbeteren) wordt er een begrijpelijk en bruikbaar mediaproduct gerealiseerd. Je maakt kennis met verschillende methoden zoals PDCA, Lean en Scrum.

Mediatechniek verkennen

Deze module biedt brede kennis over verschillende digitale mediatechnieken. Zo leer je onder andere over hoe kleur en tekst digitaal worden weergegeven en hoe je beeld, geluid en video kunt bewerken. Elk mediakanaal vraagt om een andere aanpak. Wat is bijvoorbeeld een goede balans bij een website en waar moet er aan gedacht worden bij een mobiele site, responsive site of een app?
Ook krijg je inzicht in diverse netwerken waarover digitale media verspreid kunnen worden, de verschillende beveiligingsrisico’s en de maatregelen die hier tegen genomen kunnen worden. Verder maak je kennis met programmeertaal voor het web (zoals HTML, CSS en Javascript) en het content management systeem WordPress.

Inclusief vakliteratuur

De benodigde vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Je hoeft zelf geen boeken meer aan te schaffen.

Examens en diploma

Examens

De modules worden afgerond met een één of meer praktijkopdrachten en/of een flexibel examen. Praktijkopdrachten kun je gewoon thuis maken. Een flexibel examen kan iedere werkdag worden afgelegd op ruim 20 locaties door heel Nederland. Je hoeft niet te wachten op een examendatum en kunt meteen examen doen wanneer jij er klaar voor bent. En dat scheelt veel tijd!

De examenkosten zijn afhankelijk van de gekozen modules. Meer informatie ontvang je tijdens de opleiding.

Diploma en vervolgopleiding

Voor iedere succesvol afgeronde module ontvang je een certificaat van LOI Hogeschool. Deze certificaten kunnen bij doorstroming naar de volledige bacheloropleiding worden ingebracht om vrijstelling aan te vragen voor de gevolgde modules, mits deze inhoudelijk overeenkomen.

Wij werken bij deze opleiding samen met Diplomasafe.

Mogelijke vervolgopleidingen

Na afronding zijn er diverse vervolgopleidingen mogelijk. Kies bijvoorbeeld voor de bachelor Communication and multimedia design (CMD). Het behaalde diploma kan vaak worden ingebracht om vrijstelling aan te vragen voor de inhoudelijk overeenkomende modules. Het exacte aantal studiepunten (EC) is afhankelijk van de gekozen modules.

Succesvolle afronding van dit korte HBO-programma geeft recht op toelating tot elke bachelor of Associate degree van LOI Hogeschool, mits je op het moment van doorstromen 21 jaar of ouder bent. Houd er wel rekening mee dat er aanvullende (wettelijke) toelatingsvoorwaarden kunnen gelden.

De kwaliteitsgarantie van LOI Hogeschool

Je studeert om iets te bereiken. Dan wil je wel zeker weten dat je een opleiding volgt van hoge kwaliteit. Bij LOI Hogeschool krijg je die garantie.

Kwaliteit staat bij al onze opleidingen voorop. Zo zijn alle bacheloropleidingen van LOI Hogeschool NVAO-geaccrediteerd. In een kort HBO-programma volg je één of meerdere modules uit zo’n geaccrediteerde bachelor. Daarnaast heeft LOI Hogeschool als enige particuliere opleider, het ITK-keurmerk behaald: hét overheidskeurmerk voor kwaliteitszorg. Je behaalt dan ook een diploma of certificaat waarmee werkgevers je graag zien komen.

Studiemethode en begeleiding

Studiemethode
Thuisstudie: zelfstandig maar zeker niet alleen

Een thuisstudie van de LOI biedt alle ruimte om de opleiding goed te kunnen combineren met een baan en druk privéleven. De hele studiemethode is opgezet om flexibel en tegelijkertijd zeer doelgericht te studeren. Daarbij krijg je persoonlijke begeleiding via internet.

  • Volledig flexibel studeren in je eigen tempo.
  • Bepaal zelf waar en wanneer je studeert.
  • Altijd online begeleiding door ervaren docenten.
  • Altijd overzicht en houvast met de online leeromgeving.
  • Geen reistijd, optimaal te combineren met werk en privé.
De leeromgeving zorgt voor overzicht en houvast

De online leeromgeving, LOI Campus, biedt houvast en leidt je stap voor stap door je opleiding. Het duidelijke leerpad, de leertaken, oefenopdrachten, extra uitleg en video’s zorgen ervoor dat jij het overzicht houdt en je planning haalt. En dat elk uur studie efficiënt besteed is.

Daarnaast leg je via LOI Campus heel gemakkelijk contact met docenten en medestudenten én vind je er verschillende online studietools om nog effectiever te leren. Zo kun je bij steeds meer opleidingen online hoorcolleges volgen of zelfs deelnemen aan live webcolleges.

De docent staat altijd voor je klaar

Je wordt begeleid door een docent met ruime ervaring in het vakgebied van je opleiding. Via de online leeromgeving LOI Campus kun je altijd bij je docent terecht. De docent geeft antwoord op je vragen, feedback op je opdrachten en extra uitleg waar nodig. Zo hoeft je studie dus nooit stil te staan!

Studeren vanuit het buitenland

Een thuisstudie van de LOI biedt alle flexibiliteit. Ook vanuit het buitenland studeren is dus heel goed mogelijk! De communicatie met de docent en medestudenten verloopt namelijk gewoon via internet. Ideaal voor wie (tijdelijk) in het buitenland woont of werkt.

Houd er wel rekening mee dat veel examens alleen in Nederland kunnen worden afgelegd. Flexibele examens kunnen daarnaast beperkt worden afgelegd in Paramaribo en Willemstad. Kijk voor meer informatie bij de veelgestelde vragen.

Ook fysieke contact- of praktijkdagen worden alleen in Nederland georganiseerd. Bij een aantal opleidingen is het bijwonen van deze dag(en) verplicht. De data van deze dagen zijn wel ruim van tevoren bekend, zodat je bijwoning kunt inplannen.

Professionele begeleiding
Leren van professionals met veel ervaring

Een opleiding volgen doe je natuurlijk niet alleen. Daarom krijg je altijd online begeleiding.

De LOI hecht grote waarde aan de kwaliteit van haar onderwijs en werkt alleen met professionals. Topdocenten met ruime ervaring in vakgebied van je opleiding. Je kunt dus op elk moment rekenen op de input en ervaring van een vakspecialist, die de kennis uitstekend overdraagt, met verhelderende voorbeelden komt en een duidelijk antwoord geeft op elke vraag.

Studieduur en kosten

Studieduur en vrijstelling

Een opleiding van LOI Hogeschool is prima te combineren met een (fulltime) baan en andere bezigheden. Bij LOI Hogeschool studeer je in je eigen tempo. Afhankelijk van werkervaring, eerder behaalde diploma’s en de tijd die je in de opleiding steekt, kan deze opleiding sneller worden afgerond.

Studieduur: 12 maanden

Langer over de opleiding doen? Geen probleem!

Wil of kun je de opleiding niet afronden binnen de aanbevolen studieduur? Geen probleem! Je mag altijd langer over de opleiding doen, tot maximaal tweemaal de vermelde studieduur (met een minimum van 12 maanden). Je behoudt recht op persoonlijke begeleiding door deskundige docenten en toegang tot alle online studiefaciliteiten. Hiervoor worden geen extra kosten berekend. Een belangrijk verschil met andere opleiders!

Mogelijke vrijstellingen

Denk je op grond van een diploma of bewijs in aanmerking te komen voor een vrijstelling voor een of meer vakken? Dan kun je, voordat je je inschrijft, een vrijstellingsverzoek indienen bij de Examencommissie van LOI Hogeschool. Het diploma mag niet ouder zijn dan 8 jaar. Na toekenning van een vrijstelling is deze nog 8 jaar geldig.

Zo werkt het:

  • Voordat je je inschrijft, vraag je een vrijstelling aan via het aanvraagformulier vrijstellingen.
  • Na goedkeuring van je vrijstellingsverzoek, schrijf je je in voor de opleiding. Alleen als je je vrijstelling vooraf aanvraagt, kom je in aanmerking voor een mogelijke korting op het college- en/of examengeld.

Meer over vrijstellingen op basis van diploma’s

Kosten

Collegegeld

Het collegegeld geldt voor de gehele opleiding, er worden tussentijds geen prijsverhogingen doorgevoerd. Het collegegeld kan per maand of in één keer (met 3% korting) worden betaald.

Collegegeld thuisstudie : 12 x € 223,20 (€ 279,00)
Inschrijfkosten en dossiervorming : € 75,00 (éénmalig)

Het collegegeld is inclusief:

  • Alle benodigde vakliteratuur.
  • Begeleiding van start tot diploma.
  • Toegang tot de online leeromgeving.
  • Langer studeren, zonder extra kosten.
Verlaag je studiekosten

Er zijn verschillende manieren waarop je je studiekosten kunt verlagen.

Opleidingsbudget? Maak er gebruik van.

Steeds meer werkgevers bieden hun medewerkers een persoonlijk opleidingsbudget waarmee zij zich kunnen ontwikkelen in hun carrière. Of dat voor jouw werkgever ook geldt, kun je navragen bij je leidinggevende, nakijken in de arbeidsvoorwaarden of vragen bij de afdeling HR. Door gebruik te maken van het opleidingsbudget, kun je je opleiding vaak geheel of gedeeltelijk vergoed krijgen.

Betaalt de werkgever?

Vaak zijn werkgevers bereid de kosten voor een opleiding op zich te nemen. Een opleiding leidt immers tot meer kennis en beter functioneren op de werkvloer. Bovendien geldt er een zeer aantrekkelijke fiscale regeling. Scholingskosten zijn (onder bepaalde voorwaarden) voor de werkgever volledig fiscaal aftrekbaar. Daarnaast zijn werkgevers verplicht om door de wet of CAO verplichte opleidingen te vergoeden. Denk aan opleidingen op het gebied van veiligheid en arbeidsvoorwaarden, of het bijhouden van vakbekwaamheid. Betaalt de werkgever? Geef dit dan aan op het inschrijfformulier.

Voordelen voor werkgevers

Ben je werkgever en wil je een groepje werknemers laten opleiden? Bij LOI Zakelijk maken we de inschrijving graag voor je in orde. Indien gewenst kunnen we een programma op maat samenstellen. Dat doen we binnen de kaders van onze erkenningen en accreditaties. Zo ontstaat een eigen, erkende opleiding: relevant en actueel voor het bedrijf en flexibel te volgen door de medewerker. Ook verkorte trajecten op basis van werkervaring (EVC), opleidingstrajecten voor zij-instroom en door de wet of CAO verplichte opleidingen behoren tot de mogelijkheden. LOI Zakelijk biedt voor elke leerbehoefte een passend programma. Interesse? Neem contact met ons op.

Daarom LOI Zakelijk:
  • Flexibel, erkend en marktgericht onderwijs.
  • Maatwerk binnen de kaders van onze erkenningen.
  • Incompany, klassikaal of thuis studeren.
  • Goed te combineren met een baan.
  • Persoonlijke en directe begeleiding van topdocenten.

Kijk op loi.nl/zakelijk, bel of mail ons.

Inschrijven

Inschrijven is heel eenvoudig. Regel het direct online of neem contact op via 071 545 1234. Schrijf je nu in en start binnenkort.

Collegegeld thuisstudie
12 x € 223,20 (€ 279,00) 20% korting
Studieduur
12 maanden
Type
Kort HBO-programma
Diploma
HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia
Onderdeel uit
HBO-bachelor Communication and multimedia design (CMD)

Je kunt je opleiding binnen 14 kalenderdagen na inschrijving kosteloos herroepen (annuleren). Verder ga je nooit een langdurige verplichting aan. Bovendien zijn er geen tussentijdse prijswijzigingen.

Nog dagen! Laatste dag! Tot 4 dec!
Gratis film + VIP Deals

Maak je carrièredromen waar met een LOI-opleiding en profiteer direct van een unieke actie! Schrijf je in vóór 4 december 2024 en ontvang gratis een Pathé Thuis-film, want een goede studiebreak is nét zo belangrijk als je studie zelf. Een film kijken helpt je brein opladen, verlaagt stress en stimuleert creativiteit. En dat is nog niet alles! Als LOI-student krijg je ook toegang tot 250 exclusieve VIP Deals: hoge kortingen op mooie producten en uitjes, van een bluetooth speaker tot wellness-arrangement. Dit is het moment om je dromen waar te maken!

  • Gratis Pathé Thuis-film voor je studiebreak.
  • Honderden euro’s voordeel voor jou.
  • De allerbeste deals op topmerken.
  • Regelmatig nieuwe producten en uitjes.

Meer over deze actie

Wil jij je ontwikkelen op HBO-niveau maar geen volledige bachelor volgen? Kies dan voor een kort HBO-programma. Je doet snel en gericht kennis op en ontvangt een waardevol diploma. Bovendien krijg je als je vóór 4 december inschrijft 20% korting.