Toon 0 resultaten

Jos Schijns is kwantitatief onderzoeker met ervaring in wetenschappelijk, toegepast wetenschappelijk, alsook commercieel onderzoek. Gespecialiseerd op het gebied van marketing en klantrelatiemanagement (CRM, customer loyalty). Voorkeur voor multivariate data-analyses middels Structural Equation Modeling (SEM).

Curriculum vitae

Werkervaring

1998-heden, Open Universiteit, Heerlen, universitair docent
  • Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en exploiteren van cursussen, met name op het gebied van marketing en academische (onderzoeks)vaardigheden; Voorzitter Opleidingscommissie MSc in Management; Cursusteamleider
  • Resultaat: modulen Academische Vaardigheden, cursus Marketing, workshop Structural Equation Modeling
2008-2013, Cendris, Den Haag, programmamanager Cendris Research Center
  • Verantwoordelijk voor het bedenken, initiëren, ontwikkelen, uitvoeren, analyseren en publiceren van onderzoek in relatie tot de kernactiviteiten van de organisatie
  • Resultaat: free publicity voor het merk via diverse communicatie-uitingen
1999-2007, PostNL, Den Haag, consultant loyalty, senior consultant
  • Verantwoordelijk voor het ontwikkelen, uitvoeren, analyseren en rapporteren van commerciële onderzoeken op het gebied van klanttevredenheid en –loyaliteit
  • Resultaat: enkele omvangrijke, complexe onderzoeken opgeleverd

1998, Branches & Trends, Maastricht, senior projectleider

Het acquireren, uitvoeren en rapporteren van commercieel onderzoek

1988-1998, Universiteit Maastricht, Maastricht, universitair docent
  • Begeleiden en ontwikkelen van diverse marketing cursussen; promotieonderzoek
  • Resultaat: doctoraat

1984-1986: Universiteit Maastricht, Maastricht, student-assistent
1983-1984: Defensie, ‘t Harde, dienstplichtige
1982-1983: CCL, Heerlen, administratief medewerker

Opleiding

  • 2001-2003, Webster University, Nederland, MBA (Academic Honors)
  • 1990-1999, Universiteit Maastricht, doctoraat
  • 1984-1988, Universiteit Maastricht, master
  • 1979-1982, HEAO-CE, Zuyd Hogeschool, Sittard, bachelor
  • 1973-1979, VWO, Sancta Maria college, Kerkrade-West

Lidmaatschappen

Marketing EDGE (Educate, Develop, Grow, Employ), www.marketingedge.org

Nevenactiviteiten

  • Tutorenteam LOI-MBA: http://www.loi.nl (november 2011-heden)
  • MisC. Marketing Consultancy: eigen, freelance adviesbureau (januari 1999-heden)
  • Blogger op marketingonline, www.marketingonline.nl
  • Lid MedezeggenschapsRaad Bs. St. Antonius (2005-2013)
  • Lid audit team namens Hobéon t.b.v. visitaties (incidenteel): www.hobeon.nl
  • Reviewer voor Journal of Research in Interactive Marketing: http://www.emeraldinsight.com/products/journals/journals.htm?id=jrim (2012-heden)

Publicaties

  • Schijns, J.M.C., Temmink, I. and Zwennes, G. (2012). "Managing unstructured text data for forecasting purposes: Using webcare data to optimize a contact center's capacity", abstract presented at the D/I Marketing research summit, Oct. 13-14, Las Vegas, Nevada, USA
  • Schijns, J.M.C. (2012). "Gaining customer insights by analyzing and understanding cross-platform and multichannel customer behavior", International Journal of Business Research (IJBR), Volume 12, No. 5, pp. 131-140 (10 pages)
  • Schijns, J.M.C., Temmink, I. en Zwennes, G. (2012). "Tijdig opschalen callcenter met behulp van 'online buzz': Altijd een stapje of twee voor", Marketing Rendement, jaargang 13, nummer 7 (juli), p. 4-5, 2 pag.'s
  • Schijns, J.M.C. (2012). Multichannel gedrag, kanaalpatronen en consumentenprofielen van vakantiereizigers, Cendris Research Center, 's-Gravenhage, jaargang 3, No. 4, 50 pag.'s
  • Schijns, J.M.C. (ed.) en Horst, P. ter (2012). Business Transfer in Small and Medium Sized Enterprises, a Study Guide on behalf of the Research Professorship Innovative Enterpreneurship, Avans, Breda (53 pages)
  • Schijns, J.M.C. en Gravemaker, A. (2012). "Kanaalgebruik, kanaalpatronen en klantprofielen in finance". Customer Contact Magazine (CCM), jaargang 18, nr. 1/2 (januari/februari), pp. 9-13 (5 pag.'s)